dinsdag 15 december 2020

Tussen woede en wanhoop.....

                    

Draag een mondkapje!!!!!!!!!enz.
Hoort u de klank, de toonzetting hierin óók? Geeeeef acht!!!!!
Het geeft duidelijk aan wat de bedoeling is: GEHOORZAMEN!!!!!
En dat is wat er gaande is: "Luister naar ons en doe wat wij  zeggen !!!!!" Of het nou logisch is of niet, nee: gehoorzamen!!!!!

Gisteren ben ik nog even de stad in geweest, ja echt waar, ik hoorde bij diegenen die nog gauw even naar die winkels ging die op het punt van omvallen   gesloten te worden stonden. 
Een bijna surrealistische sfeer, bijna verslagenheid. Er stond zelfs een vrouw het voetgangersverkeer te regelen: Blijf op de stoep!!!!!!
Het was overigens helemaal niet druk. Misschien aan het eind van de middag wel, weet ik niet, maar de burgemeester riep wel op om zoveel mogelijk thuis te blijven! 
Ach, wat hebben "ze" het toch goed met ons voor. "We doen het toch allemaal voor elkaar"?
En wat geweldig, dat de ooit gewone banken in het centrum nu voorzien zijn van schotten! Kunnen we tenminste niet al te dicht bij elkaar zitten.....



Het lijkt er inderdaad op, dat samenscholing, met elkaar praten op straat, zelfs in huis, onmogelijk gemaakt wordt. De eenzaamheid wordt a.h.w. kunstmatig gevoed.

Af en toe sta ik op het punt om in huilen uit te barsten, midden in een winkel. Wat gebeurt er toch met ons mensen? Waar gaat dit heen?
Ja, agenda 2030.....vaccinaties.....5G......de elite wordt rijker......de armen worden nog armer.......
En toch....als ik tussen gewone mensen in sta, in de rij, of zoekend naar iets wat ik niet kan vinden, dan overspoelt me een onmachts en verbijsterend gevoel.......ik kan wel huilen om oudere mensen die met kapjes op, of zodra ze buiten zijn, hun kapjes bungelend onder de kin hebben hangen, of jongeren kris kras overal tussendoor fietsend, maar wél met een muilkorf op.
Een ander moment kan ik zo verschrikkelijk kwaad worden, wat een onrecht wordt ons aangedaan. 
Online onderwijs, stagiaires die geen stageplek kunnen vinden en dat zijn er enkele duizenden, kunnen leren hoe te vaccineren. Dit geldt dan ook als stage. Of orkestmusici, die geen werk hebben en dan maar bij de GGD komen, om testen af te nemen. Trouwens PCR  testen, die niet eens betrouwbaar zijn.....maar ja, dat komt via de media niet of nauwelijks naar buiten. (Zie, lees, luister naar moleculair bioloog Peter Borger, bijvoorbeeld via maurice

Sinds 1 december is het mondkapjebruik verplicht in openbare publieke binnenruimtes. Als die dingen helpen, dan zou het besmettingsgetal (voor wat het waard is) toch gigantisch gedaald moeten zijn???

Wat is er in godsnaam gaande?????

Het lag allemaal al klaar. Rechtse denktanks hebben al uitgezocht, hoe mensen zullen reageren op een levensgevaarlijke pandemie. Althans doen voorkomen alsof het levensgevaarlijk is. Mensen geloven ons toch wel!

Ik kan wel huilen, zodra ik met mondkap op, m'n mond open moet doen. Was voordien een gesprekje met een meisje of jongen aan de kassa de gewoonste zaak van de wereld, nu moet ik iedere keer moeite doen om m'n mond te openen alleen al om er het woord "Dank je" uit te persen. De klank is verwrongen en dof. Ik hoor vaak hoe mensen moeite moeten doen om iemand anders te verstaan. De woorden worden bijna dode klanken. 
Ik heb net het boek besteld van Inayat Khan: De mystiek van het geluid. Hoe klank en muziek invloed uitoefenen op de mens. 
Ja, ik kan wel huilen!!! 

En toch..... ik houd ook afstand, heb zelfs niet de toespraak gisteren kunnen aanhoren of zien. De verboden komen so wie so wel in het nieuws. Vertegenwoordigd door de cynische media.
In huis laat ik m'n stem horen door gewoon klanken te maken, kan me niet schelen hoe het klinkt. Speel ik aan de vleugel..... Want, ik wil NIET dat dit kwaad mij te pakken krijgt. Af en toe een diep verdriet voelen: Ja! Een andere keer razend zijn: Ja! 
Ik probeer in de winkel zoveel mogelijk te glimlachen en een maal buiten zing ik zodra ik op straat loop om de ellende achter me te laten.

Probeer door alles heen het LEVEN er niet uit te laten halen, hoe zwaar het af en toe ook is!!! 

O ja, ik heb ook nog wat oliebollen meegenomen, hier voor ons thuis! Als troost!!!


Leefse!
Aaltje.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten