woensdag 23 december 2020

Angsthazen......

 

Een aantal jaren geleden stonden mijn man en ik met onze camper, die we toen nog hadden, in Zweden, ergens in een plaatsje waar we dichtbij een park stonden. Het was begin van de avond en nog niet donker.
In de verte zagen we twee spelende hazen. Wat hadden ze een plezier samen. Ze speelden, renden achter elkaar aan, sprongen tegen elkaar op, stoven weg om daarna weer samen verder te dollen. Nooit ben ik dit beeld vergeten: Wat een vrijheid!!!
Jammergenoeg dacht ik op dat moment geen tel aan het fotograferen van deze hazen, dus heb de bovenstaande foto "geleend" van het programma:  Vroege vogels.

Wat een verschil met de periode waar we nu in leven en mensen zijn veranderd in angsthazen.
Vaak vraag ik aan iemand die ik zo tegen kom: Bent u bang voor corona?" "Nee hoor," is het antwoord! 
Maar tegelijkertijd loopt dezelfde persoon met een mondkapje op straat of deinst achteruit, zodra de 1,5 meter afstand niet gehandhaafd wordt.
Wat is er toch gebeurd met al deze mensen? Met ons mensen?

De machthebbers gebruiken Angst als middel, als wapen om het volk er onder te krijgen en te houden. Want ja, nu is er ineens een variant, een mutatie opgedoken.....oeiiiii.....
Laat die spuit zo gauw mogelijk komen!!!!!
Angst, werkt verlammend, angst maakt schichtig, of iemand slaat in het rond om de angst te overmeesteren. Maar allemaal gedragingen die de mens geen goed doen.

We leven in de zogenaamde donkere dagen voor Kerst. Ooit was er een tijd, waarin de mensen doodsbang waren voor die duisternis. Zou het ooit weer licht worden? Wat een feest.....het werd weer licht, de dagen begonnen weer te lengen, de zon kwam weer terug: Dank aan alle goden die er maar te bedenken waren!!!
Wie danken wij nu: de farmaceutische bedrijven voor het vaccin? Rutte en de Jonge, die het allemaal zo goed doen en het beste met ons voor hebben?


Ik heb het boek Katharen van Bram Moerland in de buurt liggen. De Katharen, die door de machthebbers van de Rooms- Katholieke kerk zijn uitgemoord.....weg met het gevaar van andersdenkenden.....

Een stukje uit dit boek, een gnostische tekst uit het Apocryphon van Johannes: Angst is de macht van de duisternis.
Is dit niet een hele goede tekst om goed tot ons door te laten dringen? De duistere machten gebruiken angst als machtsmiddel!!!

De spelende hazen waren op dat moment even helemaal VRIJ!
Mensen praten er nu allemaal over, dat onze vrijheden worden ingeperkt, zo niet ontnomen.
Naar mijn idee zijn dat uiterlijke vrijheden. Niet onbelangrijk, maar toch. (Overigens, even tussendoor, nooit hoor ik het begrip rechtvaardigheid.)
Zou het niet zo zijn, dat werkelijke vrijheid er uit bestaat, dat je je bewust bent van de "schijn macht" die de duisternis heeft? Ja, van alle kanten worden we bestookt met cijfers, met angstscenario's, met een derde golf, enz. enz. enz. Zou het niet zo zijn, dat je werkelijk vrij bent, wanneer je oog in oog kunt staan met de macht van het kwaad en dat je kunt doorzien, dat deze macht angst nodig heeft om te kunnen bestaan?

Ik doe er een video bij, waarin getoond wordt hoe hulpeloosheid zijn uitwerking kan hebben op honden. En vervang honden door mensen, dan kun je je voorstellen, hoe hulpeloosheid in de hoofden van mensen tot machteloosheid wordt. Ze laten uiteindelijk maar met zich doen.....
Zie hier een voorbeeld van machtsmisbruik rond de kennis van het behaviorisme ten dienst aan de elite.


Omdat Robert Long angst zo prachtig en treffend goed ooit heeft verwoord en gezongen, eindig ik met zijn lied: Allemaal angst.


Als je fruit eet krijg je wormen, van veel wassen word je kaal
En als straks de bom zal vallen, nou dan gaan we allemaal
Katteharen zijn vergiftigd, geef geen zoentjes aan een hond
Keer nooit je rug toe aan een h*** want dan zit 'ie aan je kont
Negers zijn heel vaak gevaarlijk met een mes of een pistool
En kijk ook maar uit voor joden ook al spelen ze mooi viool

refrein:
En dat is allemaal angst, allemaal angst
De allergrootste schreeuwers, zijn dikwijls 't bangst
En als er ooit iets gebeurd nou dan moet 't zo wezen
Wie 't meeste angst heeft, heeft vaak 't minst te vrezen

Als je scheel kijkt en de klok slaat blijf je heel je leven scheel
Als je zout morst krijg je ruzie en betaal ik niet te veel
Loop nooit onderlangs een ladder en op wijzen staat een jaar
En onder bomen staan bij onweer schuilt een levensgroot gevaar
Als je ouder wordt dan komt vanzelf de generatiekloof
En wie vloekt gaat naar de hel, van masturbatie word je doof
Wat? Van masturbatie word je doof

refrein

Vrijdag dertien blijft gevaarlijk, van veel lezen word je blind
Trouw je met je achternichtje krijg je een ongelukkig kind
Als ik maar geen lekke band krijg en stink ik niet uit m'n mond
Ben ik niet te laag verzekerd, dokter ben ik wel gezond
Van tomaten krijg je puistjes, van veel koffie word je rood
Van sigaretten zieke longen en van leven ga je dood

En dat laatste is waar, da's helemaal waar
't Klinkt misschien wel lullig,maar toch is 't waar
Maar 't kan nog jaren duren dus niet van dat bange
Heb je angst voor morgen, dan moet je vandaag gaan hangen

Leefse!
Aaltje.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten