dinsdag 26 december 2017

Kosmische religiositeit!

In deze kerstdagen had ik op het verlanglijstje staan, een lezing te horen, in het Zweeds, over Albert Einstein, over de vraag of hij een atheïst of een gelovige of agnost is geweest. Nu had ik er de tijd voor, dus..... luisteren.
Deze lezing geef ik niet door, want er is geen vertaling bij.
Maar op het internet kwam ik informatie tegen van Einstein zelf, over zijn kijk op religie, die ook in deze lezing verwerkt is en die ik graag wil doorgeven voor wie er in geïnteresseerd is.
Ik vind dat wel passen bij deze dagen!


Kosmische religie
Een artikel geplaatst door Albert Vollbehr.

Als toevoeging een stuk van Bach: Nun kommt der Heiden Heiland, wat ik zelf een paar jaar geleden in de periode voor kerst voor publiek heb gespeeld en hier wil laten horen in een prachtige intieme uitvoering van Vladimir Horowitz.



Leefse!

Aaltje.

2 opmerkingen:

  1. En dan durfde Balkenende het aan te stellen, dat zonder het joods-christelijk geloof, er geen moreel besef kan bestaan.......

    BeantwoordenVerwijderen