zondag 10 januari 2021

Toe nou.... het vaccin is goed voor je.....!!!

 
                                                       Zo....die staat voor vandaag..... 

Is ook wel nodig, na het lezen van het bericht dat de paus oproept om je te laten vaccineren! Want: we doen het toch allemaal voor elkaar???!!!!! We doen het toch samen???!!!

Ja, ja, de paus, die een paar weken geleden nog ZONDER mondkapje zijn gevolg verwelkomde, terwijl de hele goegemeente gedwongen wordt zich te laten muilkorven. 
Zelfs buiten op straat, op het strand, in het rooms-katholieke koninkrijk Spanje.... geldt voor kinderen vanaf 6 jaar: Klep dicht, lap stof er voor! Zo niet: BOETE!!!


Nu wordt het vaccin nog via gevoelselementen aan de man gebracht:Het vaccin is goed voor je.  Maar stel dat je je niet wilt laten vaccineren? Is er dan begrip, of word je gedwongen of uitgestoten?! "Ze" hebben het toch met IEDEREEN goed voor?

Nee hoor, ik zit me niet op te winden. Integendeel het wordt me steeds duidelijker.
Ook Queen Elizabeth (vind ik geweldig om uit te spreken, kan ik nog even spugen met de zzz...., twee vliegen in één klap zogezegd.....) heeft zich met husband, laten vaccineren, dat je het maar even weet, want: Goed voorbeeld doet goed volgen!

Was het niet "onze" koningin Beatrix, die, terwijl zij zogenaamd politiek neutraal moest zijn, zich positief uitsprak voor het raadplegend referendum in 2005, om Nederland juridisch in te lijven in de Europese Unie?!
Met grote meerderheid stemde de Nederlandse bevolking tegen. Blijkbaar werd er toen nog nagedacht.
Er is overigens niet geluisterd naar de uitslag, maar dat hoef ik eigenlijk niet eens te vermelden :)

Er wordt enorm op het gevoel gespeculeerd. En het gaat bijna uitsluitend om: Geloof ons nou maar, dan komt het allemaal goed! 
Laat je nu maar vaccineren, dan wordt het daarna weer normaal!
En dat moeten we ook maar weer geloven.
Want uiteindelijk gaat het uitsluitend om Geloof!!!
Er wordt met cijfers gegoocheld, met ernstige bezorgde blikken wordt ons straks opnieuw een lockdown voorgeschoteld, ofwel verlenging.
Angst aanpraten! Angst aangepraat door machthebbers!

Ik weet wel, wat ik schrijf heb ik eerder geschreven. Maar de uitdrukking van de Fransen: "Frappé, frappé toujours"bestaat niet voor niets. En vanuit een heel andere invalshoek, krijgt het een andere lading.

Het gaat maar om één ding: GEHOORZAMEN!!!
Via angst aanpraten, manipulerend, hypnotiserend, op ons schuldgevoel inwerken, wordt ons gedwongen te gehoorzamen!
Zijn zulke praktijken in vroegere eeuwen ook al niet toegepast? Denk aan heksenverbranding, kruistochten, of in 1711, waarin zeker 200 homoseksuelen zijn opgehangen en de geestelijken dankten god, dat ze van deze plaag waren bevrijd.
De moord op de Katharen.
Meedogenloos!
Of wat te zeggen van de huidige oorlogen, waar geloof naast olie, vaak de drijvende motor achter is.
Het geloof dat alles wat in Rusland gebeurt, niet deugt?!
Greta Thunberg, waar we in dienen te geloven: want zij heeft het toch zo goed met de aarde voor?!

Zolang je je niet onderwerpt aan het ware geloof, ofwel aan het beleid van Rutte en consorten, dan ben je een ongelovige, een ketter,  of een complotdenker, zoniet wappie.
Geef de andersdenkenden een stempel en je kunt ze in vakjes stoppen.
Maar ook nu wordt het bestaan van tig ondernemers meedogenloos om zeep geholpen, wereldwijd.
Alles voor het geloof in een virus, dat blijkbaar zo allerverschrikkelijkst is, dat wij moeten GELOVEN dat het waard is, om vrijwel de hele economie plat te leggen.
En ná het vaccin? Wat dan? Uit de puinhopen verrijst een nieuwe wereld.....voor wie???
Of zou het nog anders in elkaar zitten:
IS HET KAPITALISCHE SYSTEEM STUKGELOPEN???!!!

Al enige tijd realiseer ik mij, dat wat er nu gebeurt in het groot, de hele wereldbevolking, mij bekend voor doet komen. Het proces van waan of geloof, van schuld en straf, van veelbelovende vergezichten, mits je doet wat wij zeggen, enz. Het proces van manipulatie, van uitgeput raken, niet meer kunnen denken, onzeker worden, geïsoleerd raken, depressief worden, enz. 
Ik heb het beschreven in mijn boek: "Als geloof een gevangenis wordt, dan.....".
Allemaal in naam van: Geloof! Geloof in hen die het voor het zeggen hebben.
Ja maar, dat is hééél wat anders. Ja en nee, natuurlijk zijn er verschillen, maar de hoofdlijnen zijn hetzelfde. Kijk naar de structuren erachter, staar je niet blind op de uiterlijke verschijnselen. 

Laat ik het nu eerst maar houden bij Frederik Chopin. Toen hij tijdens een concert hoorde, dat zijn land Polen, voor de zoveelste keer werd binnengevallen door buitenlandse troepen, componeerde hij uit woede zijn Revolutie etude. Maar zijn woede is gesublimeerd tot Kunst! 
En vandaag de dag kan deze vorm helpen om zelf de moed er in te blijven houden!
Mij in ieder geval wel💪


Vladimir Horowitz speelt Chopin.

Leefse!

Aaltje.


 
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten