dinsdag 24 november 2020

Ontzetting en Ontzag.........

 

Soms heb ik werkelijk het idee dat ik op een andere planeet ben terechtgekomen, waarin wij als levende wezens, als mensen, vreemden voor elkaar aan het worden zijn. Vreemden die elkaar uit de weg gaan.
Het lijkt wel een ScienceFiction film. Daar heb ik nooit wat mee gehad en nu ook niet. 
Af en toe vliegt het me zo enorm aan, ben ik stom en stomverbaasd. Hoe is dit in godsnaam allemaal mogelijk? Mensen zijn zich gaan gedragen als slaven, als verslaafden, verslaafd aan het geloof dat de overheid, het RIVM, WHO het allemaal goed met ons voor hebben, ons willen beschermen tegen dit vreselijke dodelijke virus. 
Zij weten wat ze doen en wij kunnen maar het beste hun advies volgen. En doen we het niet.......Boete!!!!
A.h.w. loop ik met open mond op straat, uit ontzetting.
Ineens loopt winkelpersoneel met mondkapjes op, want dat is beter, we doen het toch allemaal samen en voor elkaar?
We doen het samen, maar drink wel Cola (rotzooi)
 en wat zit daar in, waardoor je er aan verslaafd raakt?
Suiker......het meest verslavende en gesactioneerde drug.......

Toen we in maart hoorden dat deze pandemie levensbedreigend zou zijn, heb ik mijzelf een strijd gevoerd: "Ze zullen toch gelijk hebben, Rutte meent het toch werkelijk wat hij zegt? Van Dissel weet toch wat goed voor ons is?"
Een ander stemmetje in me zei: "Dit kan niet kloppen, er is iets mis mee, ik vertrouw het niet. Ik ben dat stemmetje gaan volgen en we zijn informatie op gaan zoeken op andere sites, luisteren naar artsen die nog uit de school durfden te klappen. Wetenschappers uit Duitsland, huisarts Rob Elens, Maurice de Hond, enz. enz. enz.
Niet dat die de enige en juiste waarheid zullen verkondigen, maar ik doorbrak de eenzijdigheid van de vizie van Rutte en his boys, uitgebreid vertegenwoordigt door de media, die niet met kritische vragen kwam en nog steeds niet.
Het gevaar om een verslaafde aan de mening rondom de coronapandemie was geweken. En ik heb het besluit genomen NIET TE GELOVEN!!!!!

Maar dan vorm je ineens een gevaar voor de om je heen levende medemens en blijken er meer tegen- dan medemensen te zijn. Mijn man die bijvoorbeeld een tirade over zich heen kreeg, van Boa's tot medepassagiers omdat hij zijn mondkapje niet over de neus had.
Of een passant die schreeuwt tegen ons: Hou 1,5 meter afstand......
Ineens ben ik een complotter, een complotdenker. Dan denk je dus nog steeds?!

Angst......angst.......angst.....!!!!
Je ziet het aan de ogen van mensen in de winkel, op straat, zelfs buiten aan zee zijn er mensen die zo'n kapje ophebben. 
Hoe is het toch mogelijk dat de mens zich zo kan laten manipuleren, hypnotiseren, tot een slaaf laat maken.
En wat wordt de boodschap geraffineerd gebracht. Wat een tactiek is er uitgedacht om mensen zo ver te krijgen. Zo sterk zelfs, dat er mensen zijn, die verlangend uitkijken naar een vaccin, want dan is het gevaar voorbij en kunnen we weer terug naar Normaal.
Wat heeft de politiek het trouwens goed begrepen van de kerk: Praat de mensen een schuldgevoel aan, dan houd je ze afhankelijk en aan boord. Dat is wat er ook steeds gebeurt: "Mensen als jullie je niet goed gedragen, dan zullen jullie met strengere regels te maken krijgen!"

Nee, we zullen never en nooit terugkeren naar een zogenaamd normale maatschappij. Want er is een heel ander plan voor ons bedacht. De economie lag toch al op z'n oor? Het kapitalisme zit toch in z'n eindfase? (Vroeger gebeurde het, dat als een boer teveel kool had geproduceerd, hij zijn product doordraaide. Intussen worden nieuw gefrabiceerde computers na het verlaten van de fabriek, vernietigd. Met dezelfde reden als destijds met kool. Er is sprake van overproductie. In onze westerse opvatting over economie=behoeftebevrediging, wordt geproduceerd om winst, niet om behoeften te bevredigen.) Daarbij, er moest toch iets gebeuren met de zogenaamde overbevolking? "Onze" Prinses Irene heeft afgelopen april in de Volkskrant zich nog uitgesproken, dat het met de overbevolking zo niet door kan gaan! (Het desbetreffende artikel is alleen voor betalende leden te lezen, dus hierbij een verkorte tekst).
Er is toch sprake van agenda 21 ?!

En dan de video's die op youtube verwijderd worden, omdat de censuur al zo ver is doorgeschoten, dat je er geen andere mening op na mag houden.
En de video's die getoond worden, kritische wel te verstaan, gaan vaak gepaard met opmerkingen als: de linkse politiek, het communisme doet ons dit allemaal aan. Op zo'n moment staat mijn verstand even stil.
Links, rechts, waar hebben we het over? Waar zijn de idealen gebleven: Vrijheid, Gelijkheid, Broederschap?
In plaats daarvan ontstaat er Verdeel en Heers.

Samen maken wij vaak een wandeling naar zee. Eerlijk gezegd voel ik mij gezegend met deze mogelijkheid. Na 12 jaar in Zweden gewoond te hebben, midden in de bossen, wat ook prachtig was, is dit een wereld waar ik ruimte ervaar.

Deze week echter, stond ik alleen aan zee en het waaide behoorlijk. Er waren niet veel mensen. Ik keek uit over het water, de Cruiseschepen zijn inmiddels verdwenen en ineens bekroop me het gevoel, dat ik uitkeek over een verlaten wereld, maar dat dan over pakweg 10 jaar. Een leeg slagveld van ellende......
Werkeloosheid, slavernij, ziekte, dood, armoede...... Ontzetting!

Nou, nou, is het zo erg????

Ja, ik heb het sterke vermoeden, dat we nog maar aan het begin staan van een totaal andere wereld, waar van recht geen sprake meer zal zijn en er alleen nog onrecht zal heersen, waar hongersnood, ziekte, uitbuiting, armoede en dood de norm zullen zijn. 
We hebben nog geen idee...... en misschien is dat waar we écht angst voor mogen hebben.
En toch.....  zal ik mij ook door dié angst niet laten leiden.
Nee, de aanblik van dat zeemoment heeft mij óók bewust gemaakt van het feit, dat het steeds heel belangrijk is, Hoe je kijkt, Hoe je waarneemt. Het roept op tot bewust worden dat wij als mens veel krachtiger zijn dan we zelf vermoeden en dan ligt er een zee van kennis, kracht, waarheid, Ontzag voor me, die ontdekt wil worden!

Leefse!
Aaltje.
  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten