donderdag 5 november 2020

Hongerstaking.....



Kijk, dit vind ik nu geweldig, mensen die initiatieven nemen, omdat bij het onrecht dat ze zien, niet de andere kant uitkijken, omdat het hen beter uitkomt.
Of.....en dat gebeurt heel veel en óók begrijpelijk, dat mensen zoals wetenschappers, artsen, journalisten, hun mond houden om niet hun baan te verliezen.

Op mijn blog heb ik klokkenluider Huig Plug al eens besproken.
Afgelopen week zag ik de bovenstaande bijdrage van Cafe Weltschmerz, waarin Ferdinand van der Neut, zijn actie aankondigde: een week lang in hongerstaking te gaan, bij het hoofdkantoor van de Volkskrant, omdat hij vindt, dat de journalisten hun taak verontachtzamen. Zij houden zich niet of te weinig aan de Code van Bordeaux
In het gesprek laat hij zich daar meer over uit en laat zich ook uit over de economische gevolgen die het beleid heeft en waar je niet of nauwelijks wat over hoort: een catastrophe staat te wachten als het zo door gaat.


Op onderstaande video is een gesprek met hem te volgen op een van zijn stakingsdagen.
Overigens, ik heb er via de "normale"kanalen geen woord over gehoord, maar ik volg ook niet alles.


De video bijdragen spreken voor zich, luister er naar en geeft het door aan hen, die misschien nog net in staat zijn om hun mening te wijzigen, wat betreft de handelwijze van het Nederlandse kabinet en regeringen wereldwijd.

Leefse!
Aaltje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten