dinsdag 9 oktober 2018

Google ----


Iets wat ik nooit doe, 's avonds voor het slapen nog even naar de google + berichtjes. Ik had een rood belletje, dus....kijken wat het was. Een berichtje voor mij en anderen, van iemand die ik volg, dat Google+ er mee stopt!
Ik zit rechtop in bed.....nee....dat kan niet.....wat is dat nou?
Kom niet meer in slaap....tja had ik maar niet nieuwsgierig moeten zijn, dat krijg je ervan!

De volgende ochtend nog maar eens weer lezen en rondspeuren op Google. Ja hoor, binnen nu en 10 maanden sluit + de deur. Vanwege een datalek en vanwege te geringe belangstelling.
Een datalek van twee weken. Niet best natuurlijk, maar wat moet facebook dan wel niet, met nog veel grotere privacyschandalen? Mensen blijven naar facebook gaan, het blijft trekken, ondanks de vele kwalijke miskleunen die het bedrijf begaat. Is dat niet ook een verslaving?

De laatste tijd had ik al vragen, Google + liep niet lekker, veel mensen die ik de afgelopen jaren gevolgd heb, waren verdwenen, het "volgen" knopje werkte niet goed meer, gevoelsmatig haperde het al een tijdje tussen mij en deze socialmedia mogelijkheid. Tegelijkertijd besef ik, dat het medium zo vluchtig is, voor je het weet is er al weer een ander bericht, een artikel, een mening, een foto. Ook is de vraag vaak bij me opgekomen, of iemand mij gaat volgen om daarmee zelf gevolgd te willen worden.






Oké, er zijn ergere dingen gaande in de wereld, dus ook hier valt mee te leven. Maar toch.....
Dan maar het bos in en genieten van de herfstkleuren, fototoestel mee en hier en daar wat gehavende paddestoelen aandacht geven.
Misschien is het nu het moment naar Flickr te gaan.....Een afscheid biedt ook een nieuw begin! "Partir c'est mourir un peu!".
En ik hoop, dat degene met wie ik toch wat meer uitwisseling heb gehad, uit belangstelling heb en werd gevolgd, niet zullen opgaan "Ins Blaue hinein".

Leefse!

Aaltje.







2 opmerkingen:

  1. Dataläckage är bara halva sanningen. När Google+ har börjat fanns YouTube, Hangout och Google Photos med i Google+. Allt är försvunnit,idag är Youtube sin egen social network med egen messenger och registrering. På Google Photos samma sak, man behöver inte vara med i Google+ om att ger "like" eller skrva kommentarer. Och vad har hänt med Hangout ? utbromsad för business kunder som kör med Hangout-Meet och Hangout-Chat, och det samma hända nu med Google+.
    Google+ for business finns kva efter augusti 2019. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hej Norbert!
      Tack för din reaktion och grundliga tillägg!
      Det fanns en tid med mycket Google möjligheter och utan kan vi också leva med:-))
      Ha det bra!

      Aaltje.

      Verwijderen