zondag 1 januari 2017

Wim Kan.....Oudejaarsavond!

                                    Afbeeldingsresultaat voor wim kan                         
De afgelopen weken komt regelmatig Toon Hermans langs. Hij is op 16 december 1916, nu 100 jaar geleden, geboren, Reden voor velen om terug te blikken.
Niets mis mee, af en toe heb ik met plezier nog wat fragmenten bekeken.
Maar, hoe zit het met Wim Kan? Geboren in 1911? Is er in 2011 ook aandacht aan besteed dat hij 100 jaar geleden is geboren? Ik betwijfel dat.
Vooral nu, tijdens oud en nieuw moet ik aan hem denken. Aan zijn vlijmscherpe teksten gericht op politici. Dat kon toen!
Zoals de tekst, 12 miljoen oliebollen op aardgas. Iedereen lachen, maar werd deze kritiek op de bevolking, ofwel kritiek op de mensen zelf, écht begrepen?                  
                                    
Op youtube zijn er natuurlijk meer opnamen van Wim Kan te vinden. Genoeg om een hele oudejaarsavond mee te vullen. En ik hoop echt, dat deze man uit de vergeetboek tevoorschijn wordt gehaald!

Ik voeg hier nog tekst bij van de site www.zwartekat.nl waarin een mooie bijdrage te lezen valt over deze grote conferencier!
Hier te lezen

En.....

Ik wens iedereen hierbij een fijne jaarwisseling en.....
Een heel goed, helder verstand en gezondheid toe in 2017!

Leefse!

Aaltje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten